maandag 9 februari 2009

Ding 2: Maak je eigen blog en plaats je eerste bericht

- Maak je eigen blog
Check.
Met een Wordpress installatie op een eigen server had ik reeds ervaring, daarom heb ik voor Blogger gekozen. Zo kan ik kijken of het gras groener is aan de andere kant. Mijn eerste indrukken: Blogger werkt heel intuïtief, maar ik kan me niet van de indruk ontdoen dat je in een vast keurslijf blijft werken. Vooral wat layout betreft dan. Nu, de inhoud blijft toch belangrijker dan de vorm, maar het oog wil ook wat natuurlijk. Zeker in de huidige consumptiemaatschappij moet je je consumenten (lees: lezers van je blog) kunnen blijven boeien en ook herkenbaar zijn tussen vele anderen. De bib als merkproduct en de bibliotheekbezoeker als consument.

- Plaats je eerste bericht
Check.
Voorlopig nog geen writer's block :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten